Monday 14 July 2014

Animecon 3/3 Sunday

Sunnuntaina ulkona oli viileämpi sää (välillä jopa satoi) mutta tiesin, että conitalossa oli aivan yhtä tukalaa kuin lauantainakin, joten kevyellä vaatetuksella mentiin. 

On Sunday the weather was cooler (it even rained a bit) but I knew that the inside of the convention hall would be just as awful as Saturday, so I dressed lightly.



Paita Seppälä, hame Taobao, kameralaukku kirpparilta (sinne meni tasan puhelin, kamera ja seteleitä), kengät kirpparilta. Lolita olisi ollut liian kuuma mutta hain siitä inspiraatiota ja päädyin jonkinlaiseen steampunkkia hapuilevaan välimaastoon. 

Shirt Seppälä, skirt Taobao, camerabag from flea market (it holds only my phone, camera and money), shoes second hand. Lolita would've been too hot but I drew inspiration from it, and I ended up between it and steampunk.


Huomatkaa taustan Ciel! Hän on sarjan lempihahmoni, ja Kuroshitsuji on yksi lempimangoistani (animen eka kausi oli hyvä, odotan innolla uutta animea).

Notice Ciel in the background! He is my favourite character, and Kuroshitsuji is one of my favourite mangas (the first season of the anime was good, and I can't wait for the new anime).



Ihan yhtä paljon populaa kuin lauantainakin.

Just as full of people as it was Saturday.



Kuvauspiste oli tosiaan pihalla, kävin siellä molempina päivinä. Kuvia odotellessa.

The photo area was outdoors, I went there on both days. Now to wait.


Aaaa paljaat jalat ja keppi kruunasi!

Aaaa bare feet and the walking stick made it perfect!


Tämän kaksikon mahtavat peruukit näkyi aina kaukaa ja kun vihdoin löysin heidät, se oli porrastasanteella eli en saanut kokokuvaa... Mutta aika mahtava kaksikko :D

I could see this duos wigs from a far and when I finally caught them, it was on a staircase so a partial photo it is... But this is quite the mighty duo :D


Huiman pitkä Slenderman

Really tall Slenderman


Kaveri käski juoksemaan heidän perään, en muista sarjaa mutta todella hieno ryhmäcossi. Muita kuvia en sitten conista oikein ottanutkaan. Ne harvat paneelit mitä olisin halunnut kuunnella, olivat täynnä... En kuitenkaan halunnut jonottaa tuntikausia, joten en sitten käynyt kuuntelemassa mitään. Ensi conissa sitten, Traconissa!

Friend told me to run after them, I can't remember their show but this is a really awesome group cosplay. Other photos I didn't really take at the convention. Te few panel I would have liked to attend were full... I didn't want to stand in line for hours so I didn't listen to any of them. I will in the nect Convention, Tracon!


Conin jälkeen mentiin Matkukseen shoppailemaan. Yritin sielläkin tuhlata mahdollisimman vähän, mutta sain silti shoppailuhimon tyydytettyä ja uusia hienoja juttuja :D

After the convention we went to a shopping mall called Matkus. I tried to spend as little as possible in there as well, but I still managed to sate my shopping urge and got new cool things :D



Täällä syötiin! Hyvää ruokaa ja mahtava desing. Tänne uudestaan.

This is where we stopped to eat! Good food and an awesome design. Will go again.



Pitkän viikonloppu = randomeja kuvia :D

Long weekend = random photos :D

Ja sitten sunnuntain ostokset!

And then the things I bought on Sunday!


Ainoa mitä conista ostin on tämä sormus. Se on Narutosta Deidaran sormus! Hän (ja Sasori ja Hidan ja Pain/Nagato) on mun lempi Akatsukihahmo + sormus on hieno vaikken tietäisi sarjasta mitään, joten se oli pakko saada. Se sopii juuri ja juuri oikeaan peukaloon mutta on liian suuri muihin sormiin, mutta ei se haittaa, pidän peukalosormuksista. Se maksoi 7,5€ niin tuli vähän syyllinen olo (koska mulla on MILJOONA korua) mutten silti kadu sitä.

The only thing I got from the convention is this ring. It's from Naruto, and it Deidaras ring! Ah, he (and Sasori and Hidan and Pain/Nagato) is my favourite Akatsuki member + the ring looks so cool even if I wouldn't know where it's from, so I had to have it. It fits my right thumb but is too big for every other finger, but that okay, I like wearing rings on my thumbs. It was 7,5€ so I felt a bit bad (since I have a TON of jewelry) but I still don't regret it.


Matkuksessa eka kauppa mihin mentiin oli New Yorker. Löysin sieltä vaikka mitä mitkä kuuluisi mun vaatekaappiin (kuten minion t-paidan ja puoliksi nahkaiset, puoliksi denim-minishortsit) mutta ostin vain nämä kympin housut. Ne sopii steampunkkiin, ja haluan lisää ruskeaa. Melkein ostin samat housut sinivalkoisina sailor-lookkiin, mutta mulla on sinivalkoraidallinen lyhyt kynähame, joten en voinut perustella niiden ostamista. Nämä ovat hienot ja yllättävän mukavat venyvän kankaan ansiosta.

At the mall the first store I went to was New Yorker. I found many cool things that belonged in my wardrobe (like a minion t-shirt and half-leather-half-denim mini shorts) but only bought these pants for ten euros. They go with steampunk, and I want more brown in my closet. I almost bought the same pants but in white and blue for a sailor look, but i have a white and blue short pencil skirt so I couldn't justify the purchase. Still, these are very cool and surprisingly comfy with the stretchy fabric.


Expressionsista ostin hiusjuttuja ja rannekorun. Siellä oli tosi paljon upeita koruja mutta kun mulla edelleen on niitä paljon, en viitsinyt ostaa. Kaiken tämän sain vähän alle kympillä, ja lemppari on mustavalkoinen hiusruusu. Se on massiivisen iso, hyvä OTT gothiciin :D Tarvitsen lisää valkoista niin valkoinen hiuskukka eksyi mukaan, samoin kuin simppeli musta panta. Siinä on nätti cameo niin se ei ole liian tylsä, mutta on tarpeeksi tavallisen simppeleihin koordeihin. Ranneke on harvinaisuus, koska se on tarpeeksi pieni mun kapoiselle ranteelle eikä siis putoa heti pois! Nyppään kyllä blingin kiven pois ja liimaan jotain muuta (helmen?) tilalle.

From Expressions I bought hair thingies and a bracelet. There were tons of cool jewelry but again, I have too many. All this cost just under ten euros, and my favourite is the black and white rose. It's massively big, good for OTT gothic :D I need more white so a white hair flower got in bag as well, as did a simple black hair band. It has a pretty cameo in it so it's not totally boring, but it's demure enough for simpler coordinations. The white wrist bangle is a rarity, as it's small enough for my tiny wrist and doesn't fall off! I'll take the rhinestone off though and put something else (a pearl?) in its place.


Jaaa mainitsinko että mulla on liikaa koruja? Oh, niinkö? Mutta tämä oli vain kolme euroa ja mulla on tosi vähän rannejuttuja koko-ongelman takia, ja rakastan sen sinisyyttä ~ Kyllä se oli perusteluni, kestäkää se. Helmipanta on Ninjasta neljällä (viidellä?) eurolla. Sen verran simppeli että olisin voinut tehdä tällaisen itsekin, mutta joskus on vain helpompaa ostaa valmista, etenkin jos se on halpaa.

Aaand did I mention too much jewelry? Oh, did I? But this was only three euros and I really lack wrist wear since my wrists are so tiny, and I love the blue that goes through it ~ Yes that's my justification, live with it. The pearl head band is from Ninja for four (five?) euros. Simple enough to make it myself but sometimes it's just easier to buy it, especially if it's cheap.


Mulla on ihan liikaa shifonkisia paitoja ja printtipaitoja, mutta tämä maksoi Carlingsilla vain kympin niin sorruin... Näyttää upealta.

I have way too many chiffon shirts and too many print shirts, but this was only ten euros at Carlings so I caved in... Looks awesome.



Olen tainnut valittaa kenkienkin määrästä, mutta nämä olivat vitosen per pari Dinskosta. Ruskeat käyvät steampunkkiin ja ehkä kodonaan, ja niillä on hyvä kävellä. Näitä liiloja, oi mä kuolasin näitä kun ne maksoivat 45 euroa, mutta onneksi odotin! Nämä ovat uskomattoman mukavat ja niin nätit ~ toinen rusetti on vähän vimpula kuljetuksen jäljiltä, mutta saan sen kyllä nätiksi taas.

I think I've complained about too many shoes as well, but these were five euros a pair from Dinsko. The brown ones are good for steampunk and maybe kodona, plus they're good to walk with. These purple pumps however, oh, I yearned after them when they were full price (45€) but luckily I waited! These are amazingly comfy and look so pretty ~ the other bow is a bit wonky from travel but I'll straighten it up.

Kaiken kaikkiaan yritin olla pihi ja tuhlasin yhteensä alle 150€, siihen kuuluu matkadiesel, syömingit ja shoppailu. Olen ylpeä itsestäni! Ja mulla oli hirmu kivaa, plus mulla on paljon kuvia ja kivoja juttuja minkä avulla voin muistella conia ja koko reissua. <3

All in all I tried to be stingy with my money, and managed to spend under 150€ total, including travel diesel, eating and shopping. I'm proud of myself! And had lots of fun, and have many photos and cool things to remember the convention and road trip by. <3

No comments:

Post a Comment